11 Mart 2016 Cuma



                    
                   TOKİ'DEN KONUT ALANLARIN DİKKATLERİNE


                   Bilindiği üzere Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) tarafından yaptırılan merkezi sistem ısıtma dairelerde yalnızca şofben ve ocak kullanımı için gerekli olan bireysel doğalgaz aboneliği başvurusu esnasında TOKİ’nin yüklenici firması durumunda olan mühendislik firmaları tarafından “Daire içi proje çizimi ve gaz açımı ücreti” adı altında haksız, hukuksuz ve yasal dayanağı olmadan 300 TL. ücret alınmaktadır.

                  TOKİ bu binaları anahtar teslim yapmayı taahhüt etmiş olup daireler projelerinde “doğalgazlı” olarak görünmektedirler. Hiç kimsenin sonradan doğalgaz tesisatı yaptırması söz konusu değildir.

                   Daire içi proje çiziminin TOKİ ile yüklenici mühendislik firmaları arasında halledilmesi gereken bir konu olduğu, tüketici konumundaki daire sahiplerini ilgilendirmediğine kuşku yoktur.

                 Durum buyken TOKİ Sözleşmesi’nin “Gayrimenkule su, elektrik, doğalgaz vb bağlanmasına ilişkin tesis, abonman ve diğer bağlama giderleri alıcı tarafından ödenecektir.” hükmünü içeren 7. maddesi TOKİ ve yüklenici mühendislik firmaları tarafından kasıtlı olarak yanlış yorumlanarak bu ücretler alınmaktadır.

                  Bu maddede bahsedilen ücretler daire sahibinin Bursagaz, Tedaş, Buski gibi kurumlara ödeyeceği abonelik ücreti, güvence bedeli gibi ücretler olup hiçbir şekilde daire içi proje çizimi ve gaz açımı ücretini kapsamamaktadır.

                      Çok sayıda daire sahibinin şikayetine sebep olan bu “Deli Dumrul Ücreti” ni dairemin doğalgaz aboneliğini yaptırabilmek için ben de TOKİ’nin yüklenicisi konumunda olan Noya Mühendislik adlı mühendislik firmasına ödemek zorunda kaldım.

                 Ardından hem TOKİ hem de Noya Mühendislik hakkında Bursa, Osmangazi 3. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na şikayette bulundum.

                   Adı geçen Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ilk olarak şikayetimin yargılama yapmayı gerektirir nitelikte olması gibi asılsız bir gerekçe ile şikayetimi reddetmiştir.

                    Yılmadık, karara Bursa 2. Tüketici Mahkemesi’nde itiraz ettik. Bursa 2. Tüketici Mahkemesi, Osmangazi Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin bu kararını iptal etmiş ve kendilerine geri göndermiştir.

                 Bunun üzerine Bursa 3. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti istemeyerek de olsa haksız, hukuksuz, mesnetsiz olarak alınan bu ücretin tarafıma iadesine karar vermek zorunda kalmıştır.

                    Bu karar TOKİ’ye ve onun yüklenicisi konumunda olan mühendislik firmalarına karşı tüketicinin bir zaferidir.

                   Bu karar aynı zamanda EMSAL BİR KARARDIR ve TOKİ'den daire alan Türkiye genelindeki 650.000 kişiyi ilgilendirmektedir. Bu vatandaşlarımız bağlı oldukları ilçedeki tüketici sorunları hakem heyetlerine matbu bir dilekçe formunu doldurarak kolayca başvurubilir, ödedikleri bu haksız ücreti dilerlerse TOKİ'den dilerlerse de ödemeyi yaptıkları mühendislik firmalarından geri alabilirler. Saygılarımla,


Devrim Sinan KARAVELİOĞLU
GSM: (505) 320 17 87






                                                                                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder